niedziela, 18 maja 2014

Jak podkreślam swoje brwi. Cztery ulubione produkty.

Cześć Dziewczyny! :)

Brwi nadają wyrazu całej twarzy. Warto więc zadbać o ich odpowiednie podkreślenie. Najtrudniejszym krokiem w pielęgnacji brwi jest oczywiście nadanie im odpowiedniego kształtu, dopasowanego do kształtu twarzy. Dziś jednak nie o kształtach brwi, a o produktach, którymi możemy je podkreślić w naturalny sposób. 


Henna

Pierwszym i chyba najpowszechniej stosowanym produktem jest henna. Hennę brwi i rzęs wykonać możemy u kosmetyczki, ale moim zdaniem to zabieg kompletnie nieopłacalny. Jest na tyle łatwy, że każda z nas sama poradzi sobie z jego wykonaniem we własnym domu. Ja "hennuję" swoje brwi od ok. 2 lat ciągle tym samym produktem, a mianowicie brązową henną w kremie firmy Delia Cosmetics. Dostać ją możemy w Rossmannie. Jej cena to ok. 10 zł (często produkt ten można kupić w promocji). Wystarcza na wykonanie kilkunastu "zabiegów". Kilkukrotnie używałam również henny w proszku tej samej firmy (ok. 2 zł, niestety jest jednorazowa, więc by nie zmarnować produktu, którego jest całkiem sporo, wykonuję hennę sobie i mamie :)). Gama kolorystyczna to brąz, czerń i grafit. Wszystkie wyglądają na włoskach naturalnie, nie trzeba mieć obawy o przesadzony efekt używając np. czerni. 


W opakowaniu henny w kremie możemy znaleźć tubkę z kremem koloryzującym, aktywator (3% r-r wody utlenionej) oraz szpatułkę. Przygotowanie jest bardzo łatwe. Wystarczy wymieszać składniki w odpowiednich proporcjach (podanych przez producenta na opakowaniu) i nałożyć na brwi za pomocą dołączonej do opakowania szpatułki bądź patyczka kosmetycznego. Ja swoją hennę mieszam w szklanym słoiczku po zużytym kremie. Zanim nałożę ją na brwi, zabezpieczam skórę wokół nich tłustym kremem lub wazeliną kosmetyczną (dzięki temu skóra nie ulegnie pofarbowaniu). Mieszaninę trzymam na brwiach ok. 5-7 minut, a następnie zmywam letnią wodą. Włoski zyskują ładny brązowy chłodny kolor (absolutnie nie wpada w rudość!). Taki zabieg powtarzam co ok. 2 tygodnie.


Kredka do oczu/brwi

Jako, że moje brwi (a szczególnie prawa brew są trochę przerzedzone i nic nie potrafi sprawić, by w niektórych miejscach pojawiły się włoski), oprócz henny podkreślam brwi cieniem lub kredką. 
Kredka, której obecnie używam to Essential Brightening Eyeliner (rozświetlająca kredka do oczu firmy E.l.f.) w kolorze Coffee (cena ok. 6 zł). Na szczęście nie jest to kredka rozświetlająca jak mówi producent, więc mogę nią bez problemu podkreślać brwi. Jest bardzo miękka, co niestety troszkę utrudnia precyzyjne dorysowanie włosków. 


Cienie do powiek

Na co dzień nie bawię się jednak w podkreślanie brwi kredką (co jest dla mnie dość czasochłonne). Stawiam na cienie. Pewnie nie zdziwi Was więc fakt, że podobnie jak masa dziewczyn kupiłam Color Tattoo od Maybelline w kolorze Permanent Taupe i to właśnie nim podkreślam swoje brwi (+pędzel Hakuro H85). Kolor to brąz z domieszką szarości. Cień utrzymuje się na moich brwiach przez cały dzień. Pędzelek Hakuro H85 umożliwia precyzyjne domalowanie tym cieniem pojedynczych włosków.
Niestety pewnego ranka, gdy spieszyłam się na uczelnię, nie zamknęłam opakowania i cień wysechł( dlatego jest taki "popękany"). Należy więc pilnować, by opakowanie było zawsze dobrze domknięte i nie przechowywać cienia w ciepłym miejscu. Na szczęście mój ukochany Duraline pomógł mi go jako tako odratować. Ten cień możecie kupić w drogeriach stacjonarnych (cena ok.25 zł), bądź internetowych (np. ezebra.pl za ok. 9 zł).


Żel do brwi

Po podkreśleniu brwi cieniem utrwalam je dodatkowo żelem do brwi. Do niedawna używałam żelu firmy Delia Cosmetics, jednak ze względu na kiepską dostępność postanowiłam wypróbować żel do brwi Eveline. Muszę przyznać, że jestem nim mile zaskoczona. Utrzymuje włoski na swoim miejscu bardzo długo. Dodatkowo nadaje im kolor (brązowy) i lekko nabłyszcza. Na pewno świetnie sprawdzi się solo u osób, których brwi nie są "wybrakowane" jak moje i potrzebują jedynie lekkiego "okiełznania" ;)
Żel kupić możecie w drogeriach takich jak: Rossmann, Hebe za ok. 12 zł



A jakimi produktami Wy podkreślacie swoje brwi? Może wcale tego nie robicie? Napiszcie mi w komentarzach ;)

Pozdrawiam :*

33 komentarze :

  1. Nie miałam jeszcze niczego z tych rzeczy, do brwi używam paletki Catrice i jestem zadowolona :). Color Tatoo kupiłam sobie biały i służy mi jako baza pod inne cienie :). Fajnie się do niego przyczepiają.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może kiedyś też się skuszę na tą paletkę z Catrice, bo dużo pozytywnych opinii na jej temat czytałam ;)

      Usuń
  2. ja używam żel do brwi Eveline, świetny jest :) innych kosmetyków do podkreślania brwi jakoś nie używam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście ten żel jej super i jeżeli tylko bym miała bardzie gęste brwi to na pewno używałabym go solo ;)

      Usuń
  3. Ja na promocjach w Rossie zakupiłam Color tatoo Permanent Taupe i się zakochałam:) Jest fenomenalny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że również polubiłaś ten cień ;)

      Usuń
  4. ja używam paletki essence i tez polecam ;]

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam ciemne brwi, a jasne włosy, więc nie podkreślam ich dodatkowo ;) ważne, żeby były dobrze wyregulowane :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Racja, regulacja to podstawa ;) Zazdroszczę,że nie musisz dodatkowo podkreślać swoich brwi ;)

      Usuń
  6. zamierzam sobie hennę do brwi zrobić ;) ale boję się, że mi brzydko wyjdzie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma się czego bać. Jeśli tylko będziesz się stosować do zaleceń producenta to wyjdzie dobrze ;) Pamiętaj jednak żeby zabezpieczyć skórę wokół brwi jakimś tłustym kremem bądź wazeliną, by nie pofarbować skóry. Co prawda henna ze skóry dość szybko się zmyje, ale niepotrzebnie sobie sprawiać dodatkową robotę ;)

      Usuń
  7. Używamy tej samej henny i tego samego cienia do powiek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Dobrze wiedzieć, że komuś również pasują te same produkty ;)

      Usuń
  8. ja podkreślam swoje brwi tylko żelem z wibo, kupiłam sobie na promocjach w rossmannie ten color tattoo, ale mi chyba nie pasuje ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałam kiedyś żel z Wibo, ale gdy mu się bliżej przyjrzałam to zauważyłam, że on bardzo błyszczy. A nie za bardzo podobały mi się takie błyszczące, wręcz perłowe brwi ;) Ale super, że Tobie przypadł do gustu ;)

      Usuń
  9. Mam ten Color Tattoo od Maybelline w tym też kolorze i bardzo polubiłam :) wcześniej używałam hennę która opisałaś ale w ciemniejszym kolorze ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja mama najczęściej używa grafitowej henny z Delii ;) A Color Tattoo jest świetny, więc nie dziwi mnie, że również się z nim polubiłaś ;)

      Usuń
  10. a pokazalabys moze efekt na brwiach? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, chętnie zrobię post o tym jak nakładać hennę i pokażę efekty na brwiach po hennie i innych wymienionych tutaj produktach :*

      Usuń
    2. koniecznie zrób!

      Usuń
    3. tak tak! też chcę :) przy moim kolorze włosów postawiłabyś na grafit czy inny kolor? :)
      ja teraz ciągle używam kredki z avonu, która została wycofana, ale chyba znalazłam zastępcę :D chciałabym wypróbować cienie z catrice i może paletkę z essence, no i oczywiście żel z delii. ja jestem Twoim przeciwieństwem, bo tym cieniem to zawsze dłużej się babrzę niż kredką, ale to może dlatego że to pierwszy tego typu produkt u mnie ;)

      Usuń
    4. Oleńko, ostatnio robiłam hennę koleżance, która ma włosy bardzo jasny blond. Mieszałam grafit z brązem, efekt był delikatny, bardzo fajny ;) Naturalnie jej brwi prawie wcale nie widać. Myślę, że u Ciebie sam grafit wyglądałby najlepiej ;)

      Usuń
  11. U mnie henna sie trzyma 2-3 dni, więc podkreślam cieniami...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej, to strasznie króciutko. Ale dobrze, że masz swój własny sposób na brwi ;)

      Usuń
  12. Chętnie poczytałabym więcej o hennie, mam zamiar ją wypróbować, ale jakoś się jej trochę obawiam. Obecnie używam kredki z essence, jednak gdy mi się śpieszy to podkreślam je lekko cieniem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bardzo chętnie zrobię post o hennie ;) Na pewno w ciągu najbliższych dwóch tygodni wstawię taki post, bo dopiero co wczoraj zrobiłam sobie hennę,a chciałabym pokazać m.in. jak ją nałożyć ;)

      Usuń
  13. uwielbiam art scenic z eveline, a henna tylko u kosmetyczki:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja nie potrafię nadać moim brwiom kształtu, nie mam dobrego pędzelka :D Ten cień mi się bardzo podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  15. wiekszości tych produktów nie stosowałam, ale chyba sama je przetestuję przy najbliższej okazji :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja podkreślam aktualnie sypkim cieniem, ale teraz rozważam Color Tattoo właśnie. Ale chyba kolejnym zakupem będzie cień do brwi z inglota po prostu. Potem utrwalam żelem i tyle ;)
    Nawet myślałam, czy nie zrobić henny, przydałaby się :/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...